Sunday, March 6, 2011

apa maksud XOXO??


Dari dulu aku terpikir gak, apa maksud XOXO ni. selalunya perkataan pelik ni jumpa kat mana post kat facebook. Cmner dgn sebutan bagi perkataan tu,?? yang aku tau mungkin bunyinya sama mcm ZOZO kan?? hehe. 

Korang dh tau ker apa maksud dua benda ni sebelum aku bg penerangan secara ringkas ni?? dh tau diam2 je jgn kecoh.. hehehe

Oleh kerana aku nk tau sangat apa maksud bagi XOXO ni terus aku tulis perkataan tu kat search engine dan dapat hasilnya. Ok. secara ringkasnya, XOXO ni adalah gabungan dua huruf iaitu X dan O. Digunakan untuk menerangkan atau menggambarkan tentang persahabatan dan juga kasih sayang yang selalunya digunakan pada akhir sepucuk surat ataupun sms mahupun email. 

Aku tengok mana2 sumber, ada yang mengatakan X ni bermaksud ciuman seolah-olah bentuknya seperti bibir nk buat ciuman (kalo korang tak pasti cuba buat kat depan cermin, macam X tak bibir korang ?? ) dan O pula bermaksud pelukan dn bentuknya juga seperti lengan membuat bulatan. Maknanya kalo kita taruk bebanyak benda tu sampai berdouble-double maksudnya seolah-oleh kita cium dan peluk berulang-ulang kali lah erk?? heheheh

2 comments:

mirza syazwina said...

owh,,baru taw,hehee.
i ur new follower;)
http://dorayakino.blogspot.com/

mirza syazwina said...

owh baru taw,hee
i ur new follower:)
http://dorayakino.blogspot.com/